I 20 år har vi nu rapporterat om regionala händelser som nyheter, sport, kultur och näringsliv.
20 minst sagt turbulenta år. Om jag, Kenneth Engström, Janne Danielsson, Carsten Corp och Patrick Mörk visste vid starten att branschen skulle genomgå en av historiens största kriser och omvälvningar, med sociala media och enorma omstruktureringar i de stora mediahusen, samt en pandemi uppe på det hade vi nog övervägt att göra något annat.
Trots det är Magazin24 kvar.
Många företag slänger idag in handduken, fullt förståeligt. Man ser inget hopp. Man orkar inte och har inte resurser till att fightas mot ett virus som biter sig fast och stänger ner handeln.
Men det finns hopp. Hopp om att det sakta tynar bort, hopp om bra vaccin men framför allt hopp om att människor faktiskt fortfarande behöver dig, dina produkter och det du gör och säger oavsett en pandemi.
Det är inte tomt på stan och i våra köpcentra. Man handlar och man läser mer än någonsin. Fastighetsmarknaden går som tåget och mat-, bygghandels-, trädgårds-, apoteks- och inhemsk turism är andra exempel på branscher som visat ökade siffror.
Människan har en märklig förmåga att anpassa sig, omforma och hitta nya vägar.
Vi har sedan starten inte vikit en tum från vårt måtto – att vara lokala. Att ge våra annonsörer och läsare en produkt som ligger dem nära.
När de stora mediekonglomeraten blir identitetslösa och tappar fokus i desperat lönsamhetsjakt håller vi på vår värdegrund, dag ut och dag in.
Vi till och med satsar på nya utmaningar.
Framför oss står givetvis utmaningen att överleva Coronan men vi har också andra planer.
I början av 2021 ska vi presentera dem och hoppas att ni följer oss tills dess.
Jag vill härmed tacka alla våra läsare och annonsörer som följt oss dessa första 20 år.
Ta hand om er, håll avstånd och glöden uppe.
Det blir bättre.