Krönika
18:00 | 6 april 2020

Tuffa tider kräver tuffa åtgärder

Henrik Hansson skriver om marknadsföring och lokal handel.

Vi på Magazin24 är inte ensamma om detta. Vi har ständigt k­ontakt med mängder av företagare och vi möts av samma besked nästan överallt:

”Vi måste skära ner … på allt!”

Marknadsföring är då inte det man prioriterar och det är fullt förståeligt. Dock finns det flera studier som visar att det borde vara tvärt om – om man vill ta marknadsandelar, ligga före.

Corona har ett slut och för de ihärdiga, de som kan ta sig förbi krisen, väntar paradoxalt nog fördelar, om man har varit på tå.

Stöd lokal handel

Viktigt att vi hjälps åt och stödjer våra lokala företag så gott vi kan. Handla lokalt och utnyttja hemkörning. Det gäller även marknadsföring.

Det vore bra om kommuner och Region Västmanland föregår med gott exempel och stöttar lokala media­företag, istället för att stötta globala företag som Google och Facebook.

Nu är vi snart i stormens öga och för en kortare tid måste vi på Magazin24 också göra vissa nedskärningar.

Vår personal har reducerad arbetstid de kommande veckorna. Det innebär att vi tar bort två nummer i april, helgerna 11–12 april och 18–19 april.

Vi kommer dock ständigt bevaka läget via magazin24.se och i dessa tider uppvisar sajten väldigt höga besökssiffror. Ett bra ställe att exponera sig på, if you’re hanging in there.

Vi håller tummarna för alla våra hårt arbetande företag i regionen och försöker hjälpa till så gott vi kan.

Ni annonsörer kan bland annat nyttja vårt ”k­ris­paket” med annonser till självkostnadspris. Hör av dig så hjälper vi till med det.

Det är i uppförsbacke man rycker…

Kommentera artikeln

Från löpet

Dagens lunch

Dagens lunch

Grattisannonser

Grattisannonser Boka en gratis grattisannons för publicering här på magazin24.se

Minnesannonser

Minnenannonser Välkommen att boka in din minnesannons på magazin24.se
+
-